SHOP
|
TELEDJOL CHAT
|
MULTIMEDIA
|
ARTICLES
|
CONTACT
|
ABOUT US
|
SITE MAP

Welcome Guest Register Login Search The Forum Display List of Forum Members
 All Forums
  Information and Research

Subject Topic: un enfant 16 ans a ete battu Post Reply Post New Topic
Message posted by tijou on October-27-2003 at 3:43pm - IP Logged
View tijou's Profile Search for other posts by tijou Visit tijou's Homepage Quote tijou Send Private Message Add to Buddy List
tijou
Standard Member
Standard Member
United States
July-30-2003
169 Posts
I don't think it's fair to ask Heleze what she did for the country.  We all talk about the problem in Haiti all the times and how many of us could actually say this is what i did for Haiti?  

-----------------
TiJou
Become the change you want to see...

Message posted by tibobdenazareth on October-27-2003 at 4:44pm - IP Logged
View tibobdenazareth's Profile Search for other posts by tibobdenazareth Visit tibobdenazareth's Homepage Quote tibobdenazareth Send Private Message Add to Buddy List
tibobdenazareth
Standard Member
Standard Member
United States
October-08-2003
123 Posts

HeleZe is right for bringing in this article. To the white media, it may be destabilizing news, but for us true Haitians, it's more than news. It's an alarming reality. Si on ne nous montre pas la gravité de nos plaies, on se cachera toujours derrière l'excuse de nos égratignures.

A chaque fois que je lis ces mauvaises histoires (notez bien, j'ai dit 'histoires' et non 'nouvelles'), cela réallume en moi ce besoin d'action ... et le goût âcre des déceptions internes me monte à la gorge comme une purée insupportable que j'ai envie de vomir à tous les responsables.

If we were paying attention to all of those wrongdoings on a daily basis, I guarantee that a lot of us would be more involved.

Olye pou nou ap bouche zòrèy nou ak sa ki fè nou fè grimas, pito nou louvri kè nou nan yon kout senpati OMWEN pou tout sa k ap viktim bestyalite Aysyen frè nou ap fè lòt sibi.

Kreyolbro did bring a good point that's been so far ill-noticed. Mon confrère 'guest' a fait un bon étalage patriotique mais a mal compris l'idée vraie de kreyolbro. Coming from so far behind a few years back, it is indeed a reason -not to brag- but to be nonetheless relieved to see how much news the arresting and beating of an "enfant de rue" has provoked. This is unprecedented.

We also need to talk about our small victories, no matter how minuscule the progress is. Il est de nos défauts de ne pas apprécier les efforts de nos frères, c'est l'une des raisons qui portent les moins patriotiques d'entre nous à flanquer la merde à tout geste de progrès qu'ils ont entamer.

kreyolbro, je suis avec toi; c'est peut-être un petit pas pour le monde mais un saut de géant pour nous autres Haïtiens qui ne respectons pas la personne de rue. A voir les rides que l'arrestation malheureuse de cet enfant a causées, c'est vraiment une bonne raison de soupirer en soulagement.

Cela ne veut pas dire que c'est tout. Le peu que nous pouvons faire est de créer une sorte de lobby pour avoir des membres conscients de notre communauté à signer des demandes d'enquête et des suivis d'investigation à ces genres d'infortunes. Cela ne coûte rien en espèce et il est facile d'obtenir des signatures pour ces genres de requête.

Si on les envoie à l'UNICEF, l'effort de sensibiliser la communauté internationale ne sera pas vain. Car cela met les brigands de notre état (polices et autres) sous des yeux constants de tout le monde. Ils sauront qu'ils ne pourront rien faire en cachette. Et en cela SEUL, des vies seront épargnées de leur méchanceté.

I'm pretty sure because the name of the child made the news, the police will never dare touch him and will also be very prudent touching any other kid in the streets. At least for that period when everything is still hot. And if those wrongdoings are making the news every time they happen -contrarily to what NegNwe thinks- I'm certain that the result will be so huge that it will provoke a structural change into our legal system... FOR THE BETTER!

-----------------
Tibob de Nazareth (http://tibobintroduction.012webpages.com/tibob0main.html )

Finding balance between the heart and the mind

Message posted by HeleZe on October-27-2003 at 5:58pm - IP Logged
View HeleZe's Profile Search for other posts by HeleZe Quote HeleZe Send Private Message Add to Buddy List
HeleZe
Standard Member
Standard Member
United States
January-18-2003
98 Posts

Tijou voila ce que je cherche des personnes  comme  tibobdenazareth il est un vraiment Haitien qui aime son pays 

-----------------
HeleZe

Message posted by HeleZe on October-27-2003 at 6:54pm - IP Logged
View HeleZe's Profile Search for other posts by HeleZe Quote HeleZe Send Private Message Add to Buddy List
HeleZe
Standard Member
Standard Member
United States
January-18-2003
98 Posts

tijo pour te repondre au sujet de ton denier post.  l'intelligent, la volonte, le respect, l'amour de votre pays peuvent faire plus que l'argent, oui je ne sais que j'ai fait meme quand je n'ai pas trouve depuis l'ans1989 je rentre en Haiti pour le mois de decembre et je distribue des jouets a des enfants maintenant j'ai ete approver par un organisation pour ouvert  un shetter mais je dois passer 6mois de tranning avant de commencer,

-----------------
HeleZe

Message posted by kreyolbro on October-27-2003 at 7:05pm - IP Logged
View kreyolbro's Profile Search for other posts by kreyolbro Quote kreyolbro Send Private Message Add to Buddy List
kreyolbro
Standard Member
Standard Member
United States
November-11-2002
449 Posts

Heleze; stop the drama.  Simply because we don't see things the way you do does not mean we don't love Haiti or care about Haitians.

Tibob; great job. You have shown a flawless understanding of the previous posts and have contributed a non-biased and to the point analysis.

kreyolbro@aol.com

Message posted by HeleZe on October-27-2003 at 9:07pm - IP Logged
HeleZe
Standard Member
Standard Member
United States
January-18-2003
98 Posts
kreyolbro, pour te dire, ici on dialogue, on ne se bat pas, mais on cherche un solution pour notre pays, nous sommes tous tes amis en sang haitien native natal , la liberte n'est pas le droit de faire ce qu'on veut mais de faire ce qui est bon. meme quand tu es un different  politique groupe mais tu es un meme frere et un meme soeur, nous sommes tous des Haitiens, on doit commencer a travailler pour restore notre pays

-----------------
HeleZe

Post Reply
*Indicates required fields
Forum Codes
Bold Italic Underline Add Hyperlink Add E-mail Link Centre List Indent Add Image Emoticon Smilies Mode:
Message*:

Forum Jump Page of 2 Post New Topic
Printable version Printable version  E-mail this topic E-mail this topic